TREK PHOTO

Świat jest jak książka. Kto nie podróżuje, czyta tylko jedną stronę.
Nigdy nie rezygnuj z marzeń. Gdzieś, kiedyś, wreszcie, jakoś wszystkie się spełnią.

Zobacz podział na pasma górskie
Mogielica - Królowa Beskidu Wyspowego

W dniu 11.04.2015 wybrałam się na wycieczkę na Mogielicę (1171 m n. p. m.).

Tymbark - Mogielica ( szlak żółty) - 11,4km ~4h15min

Kolejny szczyt należący do Korony Gór Polski. Z domu wyruszyłam o północy, by na 5 rano być w Krakowie. Potem o 5:30 busem (Telesfor) do Tymbarku. Wybrałam wejście i zejście szlakiem żółtym właśnie z Tymbarku. Wysiadłam na przystanku Tymbark szkoła. Następnie doszłam do skrzyżowania i dalej główną drogą do znaku pokazującego kierunek na Mogielicę. Szlak ten prowadzi przez wieś Słopnice Królewskie i jego deniwelacja wynosi 780 m. Słopnice położone są w centralnej części Beskidu Wyspowego. Gminę tworzy jedna miejscowość położona w dolinie potoku Słopniczanka, otoczona wzniesieniami: od zachodu Mogielicy i Łopienia, od południa długim grzbietem Cichonia, Ostrej i Zapowiednicy. Przy dobrej widoczności ze szczytu Mogielicy i znajdującej się tam wieży widokowej można podziwiać piękną panoramę Tatr, Gorców, Pienin, Beskidu Sądeckiego i całego Beskidu Wyspowego.

Mogielica z Tymbarku

Żółty szlak Tymbarku na Mogielicę (1171 m n. p. m.). Tymbark skrzyżowanie - Mogielica - Tymbark skrzyżowanie (23,2 km)
Wysiadamy na przystanku Tymbark szkoła. Następnie dochodzimy do skrzyżowania i dalej idziemy główną drogą do znaku pokazującego kierunek na Mogielicę (musimy przejść na drugą stronę drogi). Dalej najpierw jeszcze po asfalcie a potem szutrową drogą mijamy ostatnie domy Tymbarku.Szlak prowadzi dalej prosto skrajem gospodarstwa i polnymi drogami. Potem kawałek lasem do początku szutrowej drogi. Szlak przez pola wskazują znaki na nielicznych drzewach. Widok na Pasmo Łososińskie, krzyż na Miejskiej Górze, wał Paproci, Kostrzę i Zęzów.Teraz wchodzimy do lasu. Zaraz szlak spotyka się ze ścieżką przyrodniczą oraz niebieskim szlakiem rowerowym z Łopienia. Mijamy kolejne przystanki ścieżki dydaktycznej "Zaświercze". Podchodzimy podnóżami wschodniego stoku Łopienia i w końcu skrajem lasu wychodzimy na drogę asfaltową do wsi Słopnice Królewskie. Niestety teraz musimy przejść dość długi odcinek po asfalcie, który pod koniec zmienia się w szuter. Mijamy ostatnie zabudowania Słopnic. Następnie poprzeczną szeroką drogą, skrajem lasu i polan dochodzimy do momentu, gdzie przekraczamy potok. Stromą ścieżką w górę. Po pewnym czasie wychodzimy na krótko na szeroką drogę wśród pięknego świerkowego lasu. Dochodzimy do dużej polany. Było tu kiedyś gospodarstwo. Zostało jeszcze kilka jabłonek. Widok na Łopień.Rozpoczyna się podejście stromym kamienistym wąwozikiem, a potem lasem dość stromo pod górę. Na około pół godziny nasz szlak łączy się ze szlakiem zielonym i oba wyprowadzają nas na szczyt Mogielicy.Na szczycie znajduje się ponad dwudziestometrowa wieża widokowa, z której rozpościerają się piękne widoki na okoliczne pasma górskie.
Widok ze szczytu - Na wprost Ćwilin. Na prawo od niego: Lubomir, Śnieżnica i Ciecień.
Jeśli chcesz docenić moją pracę nad stroną możesz skorzystać z poniższego linka.
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Szczegóły:
26.09.2015
Tagi:
beskidy, beskid wyspowy, kgp, diadem