TREK PHOTO

Świat jest jak książka. Kto nie podróżuje, czyta tylko jedną stronę.
Nigdy nie rezygnuj z marzeń. Gdzieś, kiedyś, wreszcie, jakoś wszystkie się spełnią.

Zobacz podział na pasma górskie
Na Śnieżnicę z przełęczy Gruszowiec

Opis szlaku na Śnieżnicę z przełęczy Gruszowiec w Beskidzie Wyspowym.

Gruszowiec - Śnieżnica - Śnieżnica, kolejka ( szlak niebieski) - Pod Śnieżnicą ( szlak zielony) - Gruszowiec ( szlak zielony, niebieski) - 5,5km ~2h

Wycieczkę rozpoczynamy na przełęczy Gruszowiec między Śnieżnicą a Ćwilinem. Rozdziela ona dolinę potoku Gruszowiec i Kolówka. Na przełęczy stoi kilka domów należących do wsi Gruszowiec oraz słynny bar "Pod Cyckiem". Na przełęczy jest przystanek autobusowy. Zatrzymują się tu busy jadące pomiędzy Limanową a Mszaną Dolną.Z przełęczy ruszamy asfaltową drogą za znakami niebieskimi i zielonymi. Po około 10 minutach asfalt się kończy i wychodzimy na drogę szutrową. Mijamy też ostatnie zabudowania. Zaczynamy powoli piąć się do góry.Po kolejnych około 10 minutach docieramy do miejsca odpoczynku przed lasem. Mamy stąd widoki na wschód - najbardziej z prawej Mogielica, nieco w lewo od niej Łopień, a dalej Cichoń, Ostra, Paproć i Kostrza.Wchodzimy teraz do lasu i jeszcze parę minut idziemy za znakami w dwóch kolorach. Po czym szlaki rozwidlają się. My idziemy w prawo za znakami niebieskimi.Idziemy cały czas lasem pod górę. Po około 30 minutach znów napotykamy znaki koloru zielonego na skrzyżowaniu Pod Śnieżnicą. Podążamy w prawo i po chwili napotykamy szlak czarny. Kamienistą ścieżką idziemy na północ i po chwili osiągamy wierzchołek Śnieżnicy (1007m n.p.m.). Na północ od szczytu rozciąga się las chroniony w rezerwacie "Śnieżnica". Dzięki bardzo stromym i niedostępnym stokom (nachylenie miejscami do 40 stopni) przetrwała tu buczyna dominująca w reglu dolnym. Z tej samej przyczyny na północnych stokach długo zalega śnieg, co dało prawdopodobnie nazwę szczytowi. Szczyt Śnieżnicy należy do Korony Beskidu Wyspowego.Cofamy się kawałek do rozwidlenia szlaków pod Śnieżnicą. Skręcamy w prawo i podążamy za znakami niebieskimi i zielonymi leśną ścieżką. Schodzimy łagodnie w dół przez bardzo ładne buczyny. Po kilkunastu minutach docieramy do górnej stacji wyciągu Kasina Ski.Od stacji skręcamy ostro w lewo za znakami zielonymi i schodzimy łagodnie w dół. Po kilkunastu minutach dochodzimy do Młodzieżowego Ośrodka Rekolekcyjno-Rekreacyjnego na Śnieżnicy.Od ośrodka po kilku minutach zejścia łączymy się ze szlakiem niebieskim, którym wcześniej wchodziliśmy pod górę i wraz z nim schodzimy z powrotem na przełęcz Gruszowiec.
Jeśli chcesz docenić moją pracę nad stroną możesz skorzystać z poniższego linka.
Postaw mi kawę na buycoffee.to