TREK PHOTO

Świat jest jak książka. Kto nie podróżuje, czyta tylko jedną stronę.
Nigdy nie rezygnuj z marzeń. Gdzieś, kiedyś, wreszcie, jakoś wszystkie się spełnią.

Zobacz podział na pasma górskie
Z Karpacza do Marczyc

Opis szlaku z Karpacza do Marczyc przez zamek Grodna.

Karpacz Górny - Przełęcz Pod Czołem ( szlak żółty, zielony) - Grodna ( szlak żółty) - Marczyce ( szlak niebieski) - 9,4km ~2,5h

Karpacz jest popularnym miastem wczasowym leżącym na północnych stokach Karkonoszy, u podnóża ich najwyższego szczytu czyli Śnieżki. Wycieczkę rozpoczynamy na przystanku autobusowym Karpacz Górny. Dojeżdża tu wiele autobusów z Jeleniej-Góry. Z przystanku idziemy za znakami żółtymi. Kawałek ulicą Partyzantów, po czym skręcamy w lewo w las.
Spojrzenie do tyłu na odejście szlaku do lasu z asfaltu

Idziemy stopniowo pod górę na szczyt Czoło (874m n.p.m.), a następnie w dół i po około 15 minutach spotykamy szlak czerwony z centrum Karpacza. Miejsce to nazywa się Pod Przełączką.Idziemy kawałek wraz ze szlakiem czerwonym do Przełączki pod Grabowcem. Jest tutaj polana oraz Dom Wczasowy Lubuszanin.Następnie znów wchodzimy do lasu. Po około 10 minutach docieramy do Domku Myśliwskiego, a chwilę potem do Kaplicy św. Anny położonej na zachodnim zboczu Grabowca. Kaplica została zbudowana w miejscu Dobrego Źródła (zwanego też Źródłem Miłości lub Świętym Źródłem). Pierwsza, jeszcze drewniana, kaplica stała w tym miejscu już w XIII wieku. Obecny budynek pochodzi z początku XVIII-tego stulecia.
Kaplica św. Anny

Schodzimy teraz w dół za znakami żółtymi lasem. Po około 10 minutach wychodzimy z lasu. Po około kilometrze docieramy do głównej drogi w Sosnówce (Liczyrzepy), przechodzimy przez nią i dalej wędrujemy do centrum Sosnówki szlakiem żółtym.Po 20 minutach docieramy do centrum i Kościoła. Dalej prosto ulicą Karkonoską, a potem przechodzimy przez główną drogę (Tyrolską) i podążąmy dalej ulicą Jeleniogórską. Po chwili skręcamy w lewo w ulicę Złoty Widok, którą idziemy w górę wspinając się powoli na wzgórze Grodna (504m n.p.m.). Tuż przed wejściem do lasu znajduje się ławeczka z pięknym widokiem na Zbiornik Sosnówka i Karkonosze.Dalej idziemy cały czas lasem. Po 5 minutach skręcamy w lewo i podchodzimy miejscami dość stromo. Po kilkunastu minutach osiągamy szczyt Grodna, na którym znajdują się ruiny Zamku Księcia Henryka. Na placu przed zamkiem znajduje się miejsce na ognisko oraz ławki i stoły. Mamy stąd piękne widoki na Karkonosze. Na górze Grodna (Stangenberg) ok. 1806 roku wzniesiono neogotycką budowlę w formie średniowiecznego zameczku, z wieżą oraz niewielkimi pokojami w przybudówce, m.in. jako schronienie dla myśliwych i punkt widokowy. Wzniesiono ją z kamienia i cegły. Od imienia fundatora zwana była Zamkiem Księcia Henryka (Heinrichsburg).Do zejścia spod ruin wybieramy szlak niebieski do Marczyc. Po chwili docieramy do skałek z ładnym widokiem. Schodzimy dalej w dół za znakami niebieskimi lasem. Miejscami mijamy różne formy skalne.Po kilkunastu minutach dochodzimy do drogi asfaltowej, w którą skręcamy w lewo. Po kolejnych kilkunastu minutach docieramy do centrum wsi Marczyce.
Jeśli chcesz docenić moją pracę nad stroną możesz skorzystać z poniższego linka.
Postaw mi kawę na buycoffee.to