TREK PHOTO

Świat jest jak książka. Kto nie podróżuje, czyta tylko jedną stronę.
Nigdy nie rezygnuj z marzeń. Gdzieś, kiedyś, wreszcie, jakoś wszystkie się spełnią.

Zobacz podział na pasma górskie
Na Sępią Górę w Górach Izerskich

Opis szlaku na Sępią Górę ze Świeradowa-Zdroju w Górach Izerskich.

Świeradów-Zdrój - Sępia Góra ( szlak niebieski) - Baryłka ( niebieska ścieżka spacerowa) - Świeradów-Zdrój ( szlak niebieski) - 8,3km ~3h

Rozpoczynamy w centrum Świeradowa-Zdroju. Jest to miasto w Górach Izerskich, a konkretnie położone w obniżeniu między Kamienickim Grzbietem i Wysokim Grzbietem. To również miejscowość uzdrowiskowa.
Przed Domem Zdrojowym
Dom Zdrojowy

Podążamy obok Domu Zdrojowego, potem ulicą Parkową obok Parku Zdrojowego, następnie ulicą Korczaka. Potem wąskim przejściem pomiędzy budynkami wychodzimy na ulicę 11 Listopada, by po chwili skręcić w Stawową.Przechodzimy przez most nad rzeką Kwisą i skręcamy w prawo. Następnie skręcamy ostro w lewo (ulica Lipowa). Stopniowo podchodzimy pod górę. Po 10 minutach skręcamy w prawo w ulicę Sosnową. Po dojściu do ulicy Sybiraków szlak opuszcza asfalt i kieruje się w kierunku lasu.Podchodzimy lasem coraz bardziej pod górę. Po około 10 minutach docieramy do punktu odpoczynku i skrzyżowania szlaku ze ścieżką spacerową.Po prawej stronie otwierają się coraz lepsze widoki i podejście staje się bardziej strome. Po 40 minutach docieramy na szczyt Sępiej Góry (828m n.p.m.).Jest to ostatni na zachodzie szczyt Grzbietu Kamienickiego. Rozpościera się stąd wspaniały widok na Pogórze Izerskie oraz Stóg Izerski. W centralnym punkcie góry znajduje się grupa granitognejsowych skałek zwanych Białym Kamieniem. Niedaleko skałek znajduje się wiata turystyczna.
Widoki ze szczytu

W drogą powrotną można wrócić tym samym szlakiem lub nieco dłużej lecz łagodniej zakosami głównie drogą asfaltową. W tym celu idziemy najpierw kawałek prosto za znakami żółtymi i niebieskimi oraz znakami niebieskiej ścieżki spacerowej. Po około 10 minutach skręcamy ostro w lewo za szlakiem żółtym i ścieżką spacerową. Szlak niebieski prowadzi dalej na Rozdroże Izerskie.Schodzimy bardzo łagodnie utwardzoną drogą obchodząc niejako Sępią Górę. Po około 15 minutach opuszcza nas żółty szlak, dołącza szlak zielony. My podążamy dalej w dół łagodnymi zakosami, aż do Świeradowa.
Jeśli chcesz docenić moją pracę nad stroną możesz skorzystać z poniższego linka.
Postaw mi kawę na buycoffee.to