TREK PHOTO

Świat jest jak książka. Kto nie podróżuje, czyta tylko jedną stronę.
Nigdy nie rezygnuj z marzeń. Gdzieś, kiedyś, wreszcie, jakoś wszystkie się spełnią.

Zobacz podział na pasma górskie
Na Wielką Sowę z Kamionek Dolnych

Opis szlaku na Wielką Sowę z Kamionek Dolnych, zejście do Kamionek Górnych.

Szlak Kamionki Dolne - Rozdroże pod Wielką Sową ( szlak żółty) - Wielka Sowa (1015 m n.p.m.) ( szlak czerwony) - Kozie Siodło ( szlak czerwony) - Pod Przełęczą Jugowską ( szlak żółty) - Kamionki Górne ( szlak zielony) - około 6h (12.8 km).

Szlak żółty rozpoczyna się w Kamionkach Dolnych. Początki Kamionek sięgają XIII wieku i związane są z rozwojem Pieszyc, których obecnie są dzielnicą. Do Kamionek możemy dostać się autobusem miejskim z Dzierżoniowa i Bielawy.
Początek szlaku w Kamionkach Dolnych

Najpierw idziemy wraz ze szlakiem czerwonym, który jednak szybko nas opuszcza skręcając w prawo w kierunku Rozdroża pod Lasocinem. My idziemy cały czas prosto.
Polanka przy szlaku i ciekawe rzeźby z drewna

Przechodzimy obok ładnej polanki i po pewnym czasie wchodzimy do lasu. Od tej pory będziemy szli cały czas lasem, aż do szczytu Wielkiej Sowy.
Skrzyżowanie szlaków Stara Jodła

Po około pół godziny docieramy do skrzyżowania szlaków Stara Jodła (591 m n.p.m.), gdzie spotykamy szlaki koloru zielonego i niebieskiego.
Rozdroże pod Młyńskiem

Teraz idziemy wraz z trzema kolorami do rozdroża pod Młyńskiem, na którym to szlak niebieski nas opuszcza skręcając w prawo. My idziemy dalej za znakami żółtymi i zielonymi.
Podejście żółtym szlakiem

Po dojściu do Rozdroża Pod Gołębiem (838 m n.p.m.) skręcamy w prawo za znakami żółtymi. Początkowo podchodzimy dość stromo pod górę. Gdy teren zaczyna się wypłaszczać wkrótce docieramy na Rozdroże pod Wielką Sową (955 m n.p.m.). Teraz mamy już ostatnią prostą
na szczyt szlakiem czerwonym.
Szczyt Wielkiej Sowy (1015 m n.p.m.)

Na szczycie znajduje się wysoka na 25 metrów kamienna wieża widokowa wybudowana w roku 1906 (wstęp płatny). Szczyt należy do Korony Gór Polski.
Widok z wieży

Od szczytu rozpoczynamy powrót w kierunku Kamionek Górnych. Wybraliśmy następujący wariant. Najpierw wracamy kawałek czerwonym szlakiem do Rozdroża pod Wielką Sową, z którego przyszliśmy. Idziemy dalej czerwonym Głównym Szlakiem Sudeckim do Koziego Siodła (888 m n.p.m.).
Rozdroże pod Wielką Sową

Kozie Siodło
 Zmieniamy szlak na żółty i idziemy nim aż do przełęczy Jugowskiej (801 m n.p.m.) (jest to również szlak rowerowy). Nieco za połową drogi na przełęcz napotykamy taras widokowy pod Kozią Równią (848 m n.p.m.). Jest to miejsce, z którego możemy podziwiać trochę widoków na Kotlinę Dzierżoniowską z górą Ślężą w tle. Na przełęczy Jugowskiej przechodzimy przez ulicę i wchodzimy na zielony szlak w kierunku Rozdroża nad Kamionkami (570 m n.p.m.).
Idziemy cały czas szlakiem zielonym, najpierw lasem, a pod koniec wchodzimy na asfalt. Kończymy na przystanku autobusowym w Kamionkach Górnych naprzeciwko pensjonatu Sowia Dolina.
Jeśli chcesz docenić moją pracę nad stroną możesz skorzystać z poniższego linka.
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Szczegóły:
10.06.2020
Tagi:
sudety, kgp, góry sowie, diadem