TREK PHOTO

Świat jest jak książka. Kto nie podróżuje, czyta tylko jedną stronę.
Nigdy nie rezygnuj z marzeń. Gdzieś, kiedyś, wreszcie, jakoś wszystkie się spełnią.

Zobacz podział na pasma górskie
Sokolica z Krościenka nad Dunajcem

Zielony szlak na Sokolicę z Krościenka nad Dunajcem od ulicy św. Kingi.

Krościenko nad Dunajcem - Przełęcz Sosnów ( szlak zielony) - Sokolica ( szlak niebieski) 3,5km ~1,5h

Wycieczkę rozpoczynamy na rynku w centrum Krościenka. Podążamy ulicą św. Kingi za znakami zielonymi (szlak został oznakowany w 1907 roku. Do Małego Sosnowa 3km). Docieramy do małej kapliczki poświęconej właśnie św. Kindze.
Została ona postawiona w miejscu, w którym rzekomo przekraczała ona Dunajec uciekając przed Tatarami.
Szlak w początkowym etapie - szeroka droga wzdłuż Dunajca
Po 2km docieramy do rozdroża na skraju Krasu. Znaki zielone kierują się w prawo w górę na wyższy taras zwany Pod Natonia.Ładne widoki na Szczawnicę. Dalej samotna zagroda Do Natonia. Stąd kilka minut w górę do rozdroża pod lasem. Na Mały Sosnów dalej w górę starym jodłowym lasem.Zielony szlak doprowadzi nas do Przełęczy Sosnów (650 m n.p.m.), gdzie mamy rozwidlenie szlaków. W lewo niebieskim szlakiem dojdziemy na Sokolicę (747 m n.p.m.). Szlak ten nazywany jest Sokolą Percią. W prawo na Czertezik (772 m n.p.m.).Ze szczytu Sokolicy rozciągają się wspaniałe widoki na przełom Dunajca, Trzy Korony, Małe Pieniny, Magurę Spiską, a przy dobrej pogodzie nawet Tatry.
Szczyt Sokolicy zimą
Na szczycie jest również sławna reliktowa sosna, która niestety w sierpniu 2018 roku została uszkodzona.
Reliktowa sosna na szczycie Sokolicy (jesień 2018)
Reliktowa sosna w czerwcu 2014

Jeśli chcesz docenić moją pracę nad stroną możesz skorzystać z poniższego linka.
Postaw mi kawę na buycoffee.to