TREK PHOTO

Świat jest jak książka. Kto nie podróżuje, czyta tylko jedną stronę.
Nigdy nie rezygnuj z marzeń. Gdzieś, kiedyś, wreszcie, jakoś wszystkie się spełnią.

Zobacz podział na pasma górskie
Z Obidowej do Klikuszowej

Opis szlaku z Obidowej do Klikuszowej w Gorcach.

Obidowa - Bukowina Obidowska ( szlak zielony) - Klikuszowa ( szlak czarny) - 7,1km ~2h15m

Naszą wycieczkę rozpoczynamy we wsi Obidowa niedaleko Nowego Targu (kursują tu autobusy mzk, zaczynamy z ostatniego przystanku), która jest wciśnięta pomiędzy dwa gorczańskie grzbiety, w dolinie potoku Lepietnica.
Ostatni przystanek autobusowy w Obidowej
Szlak wychodzi do góry w miejscu, gdzie potok Obidowiec wpada do Lepietnicy. Podchodzimy dość stromo pod górę lasem, aż pod Bukowinę Obidowską, gdzie spotykamy szlak czarny.
Początek szlaku pod górę
Skręcamy tutaj w prawo i podążamy dalej właśnie tym szlakiem. Sam szczyt Bukowiny Obidowskiej znajduje się poza szlakiem. Można na niego wejść ze skrzyżowania szlaków w ciągu 10 minut idąc ścieżką prowadzącą pomiędzy szlakiem czarnym i zielonym.Szlak czarny prowadzi lasem początkowo płasko. Po około 15 minutach dochodzimy do kapliczki. Tu w lewo odchodzi szlak niebieski do Nowego Targu.Następnie szlak wiedzie stromo w dół, dopóki nie zejdzie na rozległe pola nad "zakopianką". Szlak asfaltową drogą schodzi obok cmentarza w Klikuszowej i kawałek w prawo wzdłuż szosy dociera do przystanku autobusowego.
Końcówka szlaku przed Klikuszową
Jeśli chcesz docenić moją pracę nad stroną możesz skorzystać z poniższego linka.
Postaw mi kawę na buycoffee.to