TREK PHOTO

Świat jest jak książka. Kto nie podróżuje, czyta tylko jedną stronę.
Nigdy nie rezygnuj z marzeń. Gdzieś, kiedyś, wreszcie, jakoś wszystkie się spełnią.

Zobacz podział na pasma górskie
Z Obidzy na Wielki Rogacz i Niemcową

Opis szlaku z Obidzy na Wielki Rogacz, Niemcową i zejście do Piwnicznej-Zdrój.

Szlak: Obidza - Wielki Rogacz ( szlak czerwony, niebieski) - Niemcowa ( szlak czerwony) - Piwniczna-Zdrój ( szlak żółty),
Czas przejścia: 3,5h (12km).

Szlak rozpoczynamy na przełęczy Obidza (931 m n.p.m.) przy granicy polsko-słowackiej. Niedaleko znajduje się Bacówka na Obidzy gdzie można się posilić i odpocząć oraz niewielki parking.Podążamy za znakami czerwonymi i niebieskimi. Przechodzimy przez malowniczą Polanę Litawcową, z której przy dobrej widoczności rozciągają się wspaniałe widoki na okoliczne pasma (Beskid Sądecki, Pieniny oraz Tatry).Z Polany Litawcowej idziemy dalej lasem na północny zachód w kierunku Małego Rogacza (1162 m n.p.m.).Dalej mijając przełęcz podchodzimy pod szczyt Wielkiego Rogacza (1172 m n.p.m.). Szlak czerwony w lewo prowadzi na Radziejową - najwyższy szczyt Beskidu Sądeckiego. Od Radziejowej oddziela go przełęcz Żłobki.My idziemy czerwonym szlakiem w prawo, który po niecałej godzinie doprowadzi nas do Niemcowej (963 m n.p.m.). Jest to mało wybitny szczyt, na którym wkraczamy na rozległą i malowniczą polanę. Znajduje się na niej kapliczka oraz stoły i ławy, gdzie można odpocząć i rozkoszować się widokami na okolicę. Na skraju polany zauważymy drogowskaz do „Chatki pod Niemcową”. Jest to prywatne sezonowe schronisko.Rozpoczynamy zejście żółtym szlakiem do Piwnicznej-Zdrój. Odcinek ma długość 6km i w około 1,5-2h powinniśmy być na dole. Zejście jest dosyć łagodne. Schodzimy po betonowych płytach wśród łąk i pól uprawnych. Następnie lasem by pod sam koniec wkroczyć do uzdrowiska Piwniczna. Szlak kończy się na stacji kolejowej.
Jeśli chcesz docenić moją pracę nad stroną możesz skorzystać z poniższego linka.
Postaw mi kawę na buycoffee.to